Skip to content

Asiakastarinat

Valitut asiakastarinat

Asiakastarina 1

Profiili: Oppilaat

Pekka on toisen vuoden opiskelija Jyväskylän ammattikorkeakoulussa, hän opiskelee Tieto- ja viestintätekniikan insinööriksi. Pekan oli tarkoituksena mennä isänsä yritykseen kesäksi töihin mutta Korona-epidemian vuoksi yrityksellä ei ole mahdollisuutta palkata ketään. Pekka kuulee WIMMA Lab projektista, jossa hänellä on mahdollisuus hyödyntää opittuja taitojaan ja kehittyä projektityöntekijänä. Mikä parasta, tästä on mahdollisuus saada vielä 15 opintopistettä.

Pekka suuntaa tilaisuuden kotisivuille ja huomaa onnekseen että siellä on foorum-palvelu. Hän luo tunnukset palveluun ja alkaa tutkimaan aiheita. Hän saa runsaasti lisää tietoa, mutta vielä muutama kysymys jäi askarruttamaan mieltä ja kirjoittaa kysymyksensä suoraan foorumille. Hetkessä Pekka saa vastauksen Petralta joka osallistui edellisenä kesänä projektiin. Pekka jatkaa keskusteluja sivustolla ja on intoa täyttä lähteä mukaan itsekin WIMMA lab:iin.

Asiakastarina 2

Asiakas: Toimeksiantajat

FennoSteel on lähtenyt mukaan WIMMA Lab:n ja antanut heille toimeksiannoksi kehittää laadunvarmistuksessa käytettävää sensoripohjaista automatiikkaa. He käyttävät foorum-palvelua projektin etenemisen seurantaan, mutta saavat myös arvokasta tietoa keskusteluista jotka tapahtuvat palvelussa koskien heidän yritystään ja heidän toimeksiantoaan. He saavat uusia ideoita ja päätyvät keskustelmaan kahden henkilön kanssa jotka ovat osallistuneet IoT-opintokokonaisuuteen ja tarjoavat heille harjoittelupaikkaa yrityksessä.

Asiakastarina 3

Profiili: Yritykset

Oy Yritys Ab haluaisi kehittää uutta käyttöjärjestelmää yrityksen sisäiseen intra-verkkoon joka yhdistä kaikki palvelut saman käyttöjärjestelmän alle. Heillä olisi tarvetta myös tulevaisuudessa henkilölle joka olisi kykenevä ylläpitämään palvelua. SAP oli ensimmäisenä ajatuksissa mutta Yritys kuulee Jamk:lla käynnistyvästä tapahtumasta. He suuntaavat WIMMA Lab:n sivustoille ja päätyvät foorum-sivustolle. He ryhtyvät keskeustelemaan Marko Rintamäen kanssa foorum-sivustolla, hänet kuulemma tunnetaan oppilaiden keskuudessa paremmin nimellä "NarsuMan".

Yrityksen toimeksianto otetaan vastaan ja yritys seuraa aktiivisesti projektin etenemistä sekä ryhmäläisten aktiivisuutta keskustelupalstalla. He ovat vakuuttuneita että voisivat löytää sopivan henkilön täyttämään myös yrityksen tarpeen järjestelmän ylläpitäjästä.

Asiakastarina 4

Profiili: Sponsorit

Nakkipaja on lanseerannut edullisia annoksia joita he ajattelivat markkinoida opiskelijoille. He huomaavat WIMMA Lab:lle tuotetun uuden foorum-palvelun jota kaikki ovat saapuneet ihastelemaan. He aloittavat keskustelut ylläpitäjien kanssa mahdollisesta mainospaikasta sivustoilla.

Foorumilla he huomaavat keskustelua mielenkiintoisesta projektista joka voisi auttaa myös heitä parantamaan tuotantoaan.

Asiakastarina 5

Vahingontekijä (hakkeri) haluaa päästä sotkemaan foorumin toimintaa. Hakkeri yrittää esimerkiksi etsiä tietokannasta ja koodista haavoittuvuuksia, joilla hän pääsee muokkaamaan sivun sisältöä tai kaappaamaan käyttäjätunnuksia sekä estämään palvelun käyttöä.

Asiakastarina 6

Wimma Labin valmentajat ovat yleensä itsekin opiskelijoita, jotka ohjaavat ja tukevat projektityöntekijöinä toimivia opiskelijoita. Foorumilla valmentaja vastaa kysymyksiin ja osallistuu myös keskusteluun.

Asiakastarina 7

Wimma Labin tukihenkilöt ohjaavat ja tukevat projektityöntekijöinä toimivia opiskelijoita. Tukihenkilö on saattanut toimia itsekin aiemmin mukana Wimma Labin projektityöntekijänä. Foorumia he käyttävät hyvin samalla tavalla kuin valmentajatkin eli vastaavat kysymyksiin, ja keskustelevat asioista opiskelijoiden ja muiden toimijoiden kanssa.

Asiakastarina 8

Wimma Labin perustaja on projekteissa mukana ohjaajana ja opettajana. Perustaja haluaa seurata foorumilla olevia keskusteluja ja vastata niihin kysymyksiin, joihin hän parhaiten tietää vastauksen. Perustaja myös tiedottaa foorumilla projekteihin, Wimma Labin toimintaan ym. liittyvistä asioista. Perustajalle on tärkeää edistää Wimma Labin toimintaa, tunnettavuutta ja eri toimijoiden verkostoitumista.